Малая Южная железная дорога

Прошлое и настоящее

Малая Южная железная дорога

ВІДБУДУЄМО МАЛУ ПІВДЕННУ

Газета «Соціалістична Харківщина», 26.05.1945, №103 (6976)

 

23 травня міськком КП(б)У розглянуто питання про відбудову Харківської дитячої залізниці. «Мала Південна» стала до ладу в 1941 році. В створенні її брала .участь вся громадськість міста.

В мальовничому кутку міського парку культури ім. Горького розташувались прекрасний вокзал, депо, по 3-кілометровій магістралі, що проходила через два красивих мости, курсували м'які, комфортабельні вагони, маленький паровоз. Харківські піонери проводили там свій позашкільний час, привчалися до праці, оволодівали професіями залізничників.

Німецькі дикуни зруйнували вокзал, вивезли паровоз і вагони, зняли рейки 4 шпали, висадили в повітря водоймище.

Днями комсомольська організація міста порушила питання про відбудову дитячої залізниці. Міськком КП(б)У підтримав цю ініціативу і прийняв рішення — до 30 липня, Дня залізничника, закінчити першу чергу робіт і здати залізницю в експлуатацію. На будівництво асигновано 900.000 карбованців. Велику допомогу повинно надати, передусім, управління Південної залізниці. Від імені працівників Південної тво начальника залізниці тов. Дмитрюк зобов'язався очолити всі роботи по відбудові «Малої Південної». Вагоноремонтний завод зробить вагони, паровозоремонтний — паровоз, трест ОБМЧ-26 — відбудує вокзал, МППО — водоймище. У відбудові візьмуть також участь ХЕМЗ, будівельний трест № 4, ОБМЧ-301 і інші організації й заводи.

Присутні на бюро секретарі райкомів КП(б)У міста взяли на себе зобов'язання щоденно слідкувати за відбудовою тих об'єктів, які вони будували до війни. Міськком ЛКСМУ очолить участь молоді у відбудові і негайно розпочне готування кадрів юних залізничників.

Начальником дитячої залізниці затверджено старого працівника залізниці тов. І. Я. Шрамка.

^