Малая Южная железная дорога

Прошлое и настоящее

Малая Южная железная дорога

НА ТРАСІ ДИТЯЧОЇ ЗАЛІЗНИЦІ

Газета «Соціалістична Харківщина», 14.03.1940, №60 (5679)

Перші земляні роботи на будівництві дитячої залізниці розгорнулися глибокою осінню минулого року. Щодня на трасу виїжджала молодь заводів, фабрик, студенти і учні. Вони брали в руки лопаті, сокири корчували дерева, рили траншеї, нагортали насипи. Чорна смужка траси швидко врізалася в густо насаджені дерева парку ім. Горького, довшала. Незабаром вона прорізала весь парк, перекинулась через питомник к тресту зелених насаджень і простяглась у Сокольники.

В половині грудня через великий снігопад і морози земляні роботи припинилися. Почалися заготовка і підвозка до об'єктів будівних матеріалів. За зиму на площадки для будівництва вокзалів, депо, кіосків тощо вже завезено 460 тис. шт. цегли, 90 куб. метрів каменю, кілька вагонів лісу та два кілометри рейок. Заготовлено вапно, цемент, толь, руберойд, водопровідні труби і т. д. В завозці будматеріалів на трасу активну участь узяли виконкоми Ленінської, Дзержинської і Червонозаводської райрад.

Незабаром з ст. Гайворон, Південно-Західної залізниці, в Харків прибуде паровоз, переданий Наркоматом Шляхів СРСР для Харківської дитячої залізниці. Паровозоремонтний завод Харкова має зробити вагони.

Весною, як тільки розтане сніг, на трасі знову закиплять будівні роботи. Швидко підніматимуться стіни залізничних споруд, вкладатимуться шпали, рейки.

Тим часом у Палаці піонерів та жовтенят транспортна лабораторія готує кадри. Більше тисячі дітей з великим захопленням вивчають залізничну справу, учаться на машиністів, диспетчерів, кочегарів, начальників служб, зв’язківців, кондукторів. У травні відбудеться урочистий випуск юних залізничників.

^